Pages

Saturday 16 April 2011

Keputusan PRN Sarawak : BN Menang Majoriti Mudah

 
Keputusan PRN ke-10 Sarawak kali ini menyaksikan sekali lagi BN berjaya membentuk kerajaan. Setakat jam 2100 tadi BN menang 36 daripada 71 kerusi yang dipertandingkan manakala DAP (5), PKR (3) dan Bebas (1).



Tahniah buat seluruh warga Sarawak kerana angin perubahan sebenar hanya dapat dibawa oleh kerajaan yang berwibawa dan pemimpin yang berkredibiliti.PR sekadar melaungkan janji yang tidak mungkin dapat ditunaikan sama seperti janji-janji yang ditaburkan di Selangor dulu.

Namun sudah dijangka bahawa DAP berjaya mendapat majoriti besar dalam kalangan kaum Cina. Petanda kaum Cina benar-benar inginkan perubahan. Tapi perubahan seperti apakah yang diinginkan oleh kaum ini? Pemimpin DAP sebenarnya berjaya mempengaruhi kaum Cina untuk berdiri sebagai satu bangsa yang kuat agar segala permintaan mereka terpenuhi. Apatah lagi, ini adalah masa terbaik untuk bertindak setelah lama penantian mereka. Masa yang amat tepat ketika Melayu mula berpecah. Mudahnya, kemenangan DAP bukanlah kemenangan rakyat tetapi kemenangan kaum Cina semata-mata.

Kepada Pehin Sri Taib Mahmud serta seluruh warga BN Sarawak, syabas dan tahniah! Namun janji tetap janji. Pehin Sri harus mula menghitung detik bilakah untuk membuat peralihan kepimpinan agar BN terus relevan dengan arus pemikiran baru dalam kalangan pemimpin baru. Jasamu akan tetap dikenang...

Wahai rakyat Borneo di Sarawak, anda membuat pilihan yang betul tetapi mulai saat ini,berjuanglah untuk mendapatkan apa yang hak setelah anda berikan kesetiaan. Berjuang pada landasan yang betul. Tariklah rambut dalam tepung dan pastikan rambut tidak putus dan tepung tidak berserakan...

No comments:

Post a Comment

Menulislah seolah-olah anda meminjam tangan Tuhan...