Pages

Monday 18 April 2011

Cik Syidah Dari Parit (C.S.D.P)

 
Selepas terbaca di Harian Metro, saya pun mencari klip video miming  Cik Syidah ni di laman Youtube. Memang gempak la. Saya bukan saja rasa nak terhadas kecil tetapi terus nak terhadas besar. Kelakar tetapi sangat berbakat. Tahniah kepada Cik Syidah.

Cik Syidah ni sebenarnya seorang cikgu dan berasal dari Parit Perak. Sehingga kini, video klip miming hasil kreativiti Cik Syidah ni telah mencecah jutaan penonton di seluruh dunia.Walaupun telah begitu terkenal namun Cik Syidah tetap berbangga sebagai pendidik dan akan terus menabur bakti pada anak bangsa. Tahniah Cik Syidah...

Cik Syidah telah beberapa kali dijemput dalam Talk Show TV. Malah Dato Siti Nurhaliza pun pernah menjemput beliau. Kalau mahu cerita lanjut, carilah CIK SYIDAH ini di Youtube...Pasti tidak kering gusi.Walaupun ada juga yang memberi komen negatif tetapi itukan lumrah. Bagi saya ini hasil seni yang harus dibanggakan. Soal dia tu cikgu bukan isu besar. Dia juga manusia biasa dan apa yang dia lakukan jauh lebih baik berbanding guru-guru statik lain yang hanya menggunakan medium klasik untuk memberikan tunjuk ajar positif.

Teruskan berkarya wahai cikgu Syidah...


No comments:

Post a Comment

Menulislah seolah-olah anda meminjam tangan Tuhan...