Pages

Monday 25 July 2016

Formula Kemenangan Tumbang UMNO Sabah.

25 Julai 2016, Kota Kinabalu.
Dalam konteks politik Sabah, kita perlu objektif yang jelas :
1. Mendapat kuasa dan kemampuan melaksana HAK SABAH dan bukan sekadar bising-bising mahu menuntut tanpa strategi yang jelas. Sekejap lawan sekejap runding ini hanya gambaran pemimpin cari makan. Perjuangan hebat di suratkhabar tapi akhirnya orang buang di tong sampah selepas dibaca.
2. Untuk kita dapat melaksana hak Sabah kita perlu kuasai DUN SABAH. Untuk menguasai DUN SABAH kita perlu tumbangkan UMNO bukannya "berkawan" dengan mereka. Kalau pun UMNO juga bercakap HAK SABAH, kita mesti ingat, UMNO itu parti MALAYA. Sistem tidak akan berubah selagi parti Malaya berkuasa di DUN SABAH.
Persoalannya, bagaimana TUMBANG UMNO di Sabah?
Strategi :-
A. PCS/USA fokus kawasan pedalaman dan majoriti KDM.
B. DSSA+DSP Lajim (harap2 dia join parti tempatan DSSA nanti) fokus kawasan Pantai Barat dan Pantai Timur termasuk kawasan Utara di mana UMNO MAJORITI.
Dengan formula ini barulah cerah jalan yang kita nampak untuk kita menubuhkan kerajaan baru Sabah berasaskan parti tempatan. Siapa pun jadi Ketua Menteri, hal kedua yang penting kita berada dalam sistem yang betul dulu iaitu Sabah diperintah parti tempatan Sabah...
Hasmin Azroy Abdullah,
Ketua Ikatan Muda Nasional PCS.

No comments:

Post a Comment

Menulislah seolah-olah anda meminjam tangan Tuhan...