Pages

Monday 29 February 2016

Kenangan 4 Tahun Sekali


Kenangan 4 Tahun Sekali
Hari ini bertarikh 29 Feb 2016. Tarikh unik yang akan kita temui 4 tahun sekali. Ada beberapa peristiwa yang berlaku di Persekutuan Malaysia hari ini. Salah satunya ialah pengisytiharan Tun Mahathir Mohamed dan isterinya Tun Siti Hasmah Mohd Ali untuk keluar daripada UMNO atas alasan UMNO kini hanyalah untuk pertahankan Presiden dan bukan lagi memperjuangkan rakyat.

Apa pun yang berlaku di Malaya, biarlah mereka uruskan. Apa yang penting ialah perjuangan HAK Sabah mesti diteruskan tidak kira siapa yang bakal memerintah kerajaan Persekutuan Malaysia. Masih banyak yang kita hilang di Sabah sejak kita bergabung membentuk Persekutuan Malaysia. 

Saya berharap apabila kita berjumpa semula tarikh ini pada Wawasan 2020, Sabah telah pun berada dalam situasi yang lebih baik beserta kuasa autonominya. Sengaja saya mengambil gambar di bilik bacaan saya hari ini agar tahun 2020 nanti saya akan ingat bahawa ketika itu Sabah mesti jauh lebih baik daripada hari ini. Demi itu, saya akan terus berjuang dan berjuang!

No comments:

Post a Comment

Menulislah seolah-olah anda meminjam tangan Tuhan...