Pages

Wednesday 15 June 2011

Utusan Malaysia Harus Minta Maaf

Kali ini saya sangat tidak bersetuju dengan paparan sebuah kartun yang tersiar di Utusan Malaysia(UM). Seharusnya sebuah akhbar nasional yang mempunyai ramai pembaca Islam, UM harus tahu menilai karya yang tidak menyentuh sensitiviti umat Islam.

Saya tidak faham mengapa perkara ini terjadi seoalah-olah ia satu perkara biasa. Semua tahu bahawa UM adalah akhbar milik UMNO. Jika hendak berpolitik pun berpada-pada. Jangan sampai mempersendakan hukum Islam.


Saya yakin, kartun ini adalah untuk memperli Anwar Ibrahim. Jika ya pun, pastikan yang kena adalah orangnya. Ini tidak, yang lebih terasa adalah orang Islam. Aduhai... Ini tidak kenalah. Baca lagi di sini.

Mesej yang cuba disampaikan melalui kartun ini ada kebenarannya. Namun begitu, cara ia disampaikan ini melampau dan tidak berhemah.Saya harap ada pakar perundangan Islam dalam kalangan UMNO tampil untuk memperbetulkan kekeliruan yang terbit daripada pemahaman terhadap kartun ini.Sudahlah di sana sini kita hanya mampu melihat Islam diperlekeh dan dihina tanpa mampu berbuat apa-apa...

Saya menyeru, UTUSAN MALAYSIA agar meminta MAAF secara terbuka kepada seluruh umat Islam di Malaysia dan di mana sahaja yang memahami bahasa Melayu.

ISLAM itu adalah AD-DIN, iaitu satu cara hidup dan ia relevan pada setiap saat malah sepanjang zaman.

1 comment:

  1. Terbaca pula Komen www.zul4kulim.blogspotcom . Rasanya hujah beliau juga sangat banyak kebenarannya. Sama-samalah kita mencari keredhaan Allah.

    ReplyDelete

Menulislah seolah-olah anda meminjam tangan Tuhan...